Kajuit trappen.
Tijdens de revisie moesten ook de trappen aan de zijkant van de kajuit er aan geloven. De oude versie was gemaakt van dik messing plaat en dat wilde ik nu van dunner materiaal maken en tevens voorzien van traanplaat.
De oude situatie zoals in die in 1994 gemaakt had.
Ook wou ik de deuren kunnen openen en moest er een ladder naar het dak komen, hierdoor moesten er dus twee verschillende relingen gemaakt worden.
Als eerste heb ik van de deuren een schuif versie gemaakt door aan de achterzijde een kunstof plaatje van 1 mm dikte te lijmen wat in een messing U-profiel loopt. Dit profiel is wederom gesoldeerd aan de bovenste plaat van de trappen.
De schuifdeur met de eerste aanzet van de trap. Je ziet het verschil van de dichte ramen ten opzichte van de oude situatie.
Hier is de deur open geschoven.
Voor de trappen heb ik drie losse treden gemaakt die aan een zijplaat gesoldeerd zijn.
Hier zijn de nog losse trappen en schuifdelen.
Het geheel is aan elkaar gesoldeerd, best een moeilijk karwei om alles in 1 keer te solderen.
De bovenste tree is voorzien van een aluminium traanplaat.
Ook de trapjes krijgen een traanplaat.
Het verschil tussen de oude en de nieuwe versie.
De reling van de linkse trap met de handrail om naar de ladder te gaan.
Nu alleen nog steunen om bij de ladder te komen.
De hele trap met steunen, deurgeleiding en de deur.
De complete trap met de reling, aan het einde van de reling heb ik een voetstukje gemaakt.
Op een stukje buis van 2 mm heb ik een stukje plaat gesoldeerd en dit heb ik in de draaibank afgedraaid.
Het maken van de rechtse trap met de reling.